30 05 2023 1523051 بطاقة تعريف:
image
در سالن همایش های صدا و سیما برگزار گردید؛

تکریم از کتاب «ادب فِنای مقرّبان؛ شرح زیارت جامعه کبیره» در همایش یکصدمین سالگشت تالیف مفاتیح الجنان

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همایش یکصدمین سالگشت تالیف مفاتیح‌الجنان صبح امروز 9 خرداد 1402 در سالن همایش‌های صد‌او‌سیما برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همایش یکصدمین سالگشت تالیف مفاتیح‌الجنان صبح امروز 9 خرداد 1402 در سالن همایش‌های صد‌او‌سیما برگزار شد.

 این جشنواره به مناسبت یکصدمین سالگشت تالیف کتاب گرانسنگ مفاتیح الجنان و تکریم مقام شامخ مرحوم حاج شیخ عباس قمی(ره) و توجه به رشد معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد.


در این همایش از کتاب شریف «ادب فنای مقربان؛ شرح زیارت جامعه کبیره» اثر آیت‌الله العظمی جوادی آملی نیز تکریم به عمل آمد.

این اثر، شرح زیارت جامعه کبیره امام هادی(علیه السلام) می باشد و بیانگر ویژگی های ممتاز و مقامات منیع امامان معصوم علیهم السلام است که برای زائران آن ذورات قدسی، زمینه ساز معرفت برتر و بیانگر آداب حضور در آستان و پیشگاه آن مقربان درگاه الهی است.

زیارت جامعه کبیره یکی از برترین زیاراتی است که با فقرات بلندش به اوج وجود ائمه اطهار(ع) نظر دارد و زمینه معرفت برتر و عرفان کامل تر را فرام می سازد و نیز ادب حضور در فنا و آستان مقربان معصوم(ع) را به زائر می آموزد.

کتاب ارزشمند «ادب فنای مقربان » در 12 جلد ، پژوهشی در راستای همین هدف است که در پرتو کلمات ، گفتارها و نوشتارهای حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی که با تسلط به مبانی فلسفی، عرفانی و تفسیری و نیز با دلباختگی به آن گوهرهای مقدس وجود یعنی ائمه اطهار (ع) همراه شده است

این اثر، کوششی است تا معارف فراوان، عمیق و گسترده زیارت جامعه کبیره تشریح و تیین شود تا هم مقام حقیقی آن ذوات مقدس مبرهن و روشن گردد و هم میزان تاثیر و کارآمدی آنان در همه عوالم وجود و شئون هستی دانسته شود که می توان این اثر را دائره المعارف بزرگ امام شناسی دانست.

حضرت آيت‌الله العظمی جوادي آملي همانطور که در تفسير شریف قرآن، به تفسير قرآن به قرآن توجه دارند، در شرح زيارت جامعه نيز به تفسير دعا به دعا و زيارت به زيارت پرداخته‌اند و آنجا كه جملات مشابهي در ساير ادعيه و زيارات وجود داشته، ذكر شده است.

این اثر در دوازده جلد توسط مرکز نشر إسراء منتشر شده است.

​​​​​​​علاقمندان جهت تهیه این اثر می توانند به سایت مرکز بین المللی نشر اسراء به آدرس www.nashresra.ir مراجعه نمایند.

 


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات