search - پژوهشگاه معارج
واجهة العلامة
واجهة الفئة
شريط البحث
نتائج البحث
-
محتوى الويب تأتي هذه النتيجة من الإصدار Persian من هذا المحتوى.
انسان دوست دار كمال محض است، به همین دلیل دوست دارد كه به كمال برسد، پس آنچه به خود انسان باز میگردد، باید در مسیر كمال باشد. انسان باید خود را به عنوان وسیله دوست داشته باشد، نه هدف؛ یعنی اگر مجبور شود، بین خود و كمال برتر، یكی را انتخاب كند، دست از خود بكشد و برای رسیدن به كمال برتر، خود را قربانی كند. قربانی هم به معنی تقرّب است نه فنا. قربانی عملی...
شناسه:345274 -
محتوى الويب تأتي هذه النتيجة من الإصدار Persian من هذا المحتوى.
بر اساس دعای حضرت ابراهیم (علیهالسلام) همه ذریه صالح و عادل آن حضرت به مقام امامت رسیدند؛ البته امامت دو قسم است: امامت ملكوتی كه به ولایت مربوط است و امامت مُلكی كه رهبری و اداره امور را برعهده دارد. مهمترین مقام همان امامت ملكوتی است؛ امامت ملكوتی به معنی عقاید، اخلاق، اعمال و عبادات انسانهاست كه به عالم بالا صعود می كند: ﴿اِلیهِ یَصعدُ الكلمُ...
شناسه:345289 -
محتوى الويب تأتي هذه النتيجة من الإصدار Persian من هذا المحتوى.
قرآن كریم از دیواری آهنی خبر میدهد. آنجا كه ذو القرنین گفت: ﴿ءاتونی زُبر الحَدید حَتّی اِذا ساوی بَین الصّدفَین قال انْفُخُوا حَتّی إذا جَعَله ناراً قالَ ءاتونی اُفرِغ عَلَیه قطراً﴾[1]؛ پارههای آهن و... را بیاورید تا دیواری فلزی یا آهنی بسازم. اگر مسیحی یا دیگری اعتراض میكند، باید ثابت كند كه در طول تاریخ هرگز چنین دیواری ساخته نشد. ممكن است بگویند:...
شناسه:345304 -
محتوى الويب تأتي هذه النتيجة من الإصدار Persian من هذا المحتوى.
همانگونه كه سمع و بصر مادی گاهی با هم تفاوت دارند و یكی از دیگری قویتر است، سمع و بصر باطنی هم گاهی دارای درجاتی است. گوش دلها یكسان نیست، چون دلها یكسان نیست. چشم دلها هم یكسان نیست. خدای سبحان در آیات پایانی سوره مباركه شوری فرمود: كسانی كه سخن حق را میشنوند، سه دستهاند: بعضی بیواسطه این سخن را میشنوند؛ بعضی از پس پرده حجاب و برخی از راه...
شناسه:345229