دیگر اخبار | بایگانی
دیدار اعضای هیئت تحریریه نشریه اخلاق وحیانی با آیت الله العظمی جوادی آملی
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلسه علمی اعضای هیئت تحریریه «نشریه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی» در محضر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع بررسی پرسش های مطرح شده حول محور مقاله «فلسفه اخلاق از دیدگاه استاد جوادی آملی» که در چهاردهمین شماره این نشریه،...
تازه های نشر؛
جلد 48 «تفسیر تسنیم» منتشر شد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء، جلد 48 تفسیر گرانسنگ تسنیم اثر مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت الله العظمی جوادی آملی، با همکاری پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین‌المللی نشر اسرا منتشر شد.
تازه های نشر؛
جلد 49 «تفسیر تسنیم» منتشر شد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء، جلد 49 تفسیر گرانسنگ تسنیم اثر مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت الله العظمی جوادی آملی، با همکاری پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین‌المللی نشر اسرا منتشر شد.
مجلدات 13 تا 16 تفسیر گرانسنگ تسنیم و کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات از مجموعه تالیفات آیت الله العظمی جوادی آملی به زبان عربی ترجمه شد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت مرکز بین المللی نشر اسراء مجلدات 13 تا 16 تفسیر گرانسنگ تسنیم و کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات از مجموعه تالیفات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به زبان عربی ترجمه و به زیور طبع آراسته شد.
طرح ملی «درجات» با محوریت آثار آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: طرح ملی «درجات» با محوریت آثار گرانسنگ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی:
«مرجع»، استنباط شخصی ندارد و یک منبع وحیانی مبدأ فتاوای اوست
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در پاسخ به اینکه آیا آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مصلحت سنجی حکم مرجع متوجه مرجع نیست؟ گفت: مرجع به تنها منبعی که از جایگاه آن منبع بایستی این احکام را استنباط کند، رجوع و تمسک...
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار وزیر علوم؛
باید در دانشگاه ها، دانشی داشته باشیم که با ابدیت ما هماهنگ و سازگار باشد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که امروز به شهر مقدس قم سفر کرده است، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد
منتشر شد؛
مجموعه ارزشمند «سلونی قبل ان تفقدونی؛ تحریر نهج البلاغه» آیت الله العظمی جوادی آملی
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: کتاب ارزشمند «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» به قلم حکیم متأله آیت الله العظمی جوادی آملی، به زیور طبع آراسته شد.
مقاله پژوهشی؛
تحلیل و مقایسه رابطه عقل و نقل از دیدگاه ابن‌تیمیه و آیت‌ الله جوادی آملی
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در جدیدترین شماره از دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت اسراء مقاله ای با عنوان « تحلیل و مقایسه رابطه عقل و نقل از دیدگاه ابن‌تیمیه و آیت‌الله جوادی آملی» به چاپ رسیده است.
شماره سی ام «دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت اسرا» آماده چاپ شد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت مدیریت نشریات پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، شماره سی ام «دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت اسرا» آماده چاپ شد.
ـــ ـــ

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار وزیر علوم؛


پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که امروز به شهر مقدس قم سفر کرده است، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که امروز به شهر قم سفر کرده است، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اظهار داشتند: دانشگاه ها از ارکان مهم هر مملکتی هستند که بخش عظیمی از علوم و رشته هایی که در آنها تدریس می شود از عمق زمین تا فوق نظام سپهری را در بر می گیرد اما مساله عمده ای که باید به آن توجه داشت این است که علمی که از غرب آمده تنها لاشه علم است؛ چرا که آنها آغازعلم، یعنی آفریننده علم و انجام علم، یعنی معاد و چرایی آفرینش علم را از آن جدا کردند، علمی که آغاز و انجام آن مشخص نیست، یک علم مرده و ابتر است.

ایشان ادامه دادند: این علم مرده، عالِم آفرین نیست! چون ارزش عالِم به معلوم است و علم مُرده، عالِم زنده تربیت نمی کند! در نتیجه باید  این دو اصل که «چه کسی آفرید؟» و «چرا آفرید؟» در علوم، محور اساسی باشد تا به علم مُرده، روح دمیده شود و حیات پیدا کند.

معظم له تصریح داشتند: برخی مُردن را پوسیدن تلقی می کنند اما اگر معلوم بشود که مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است، دیگر تحصیلکرده های ما درگیر غده هایی همچون اختلاس و نجومی نخواهند بود. قبرستان، یک دانشگاه است، اینکه می گویند مرحوم قاضی شاگرد وادی السلام است همین است که این قبرستان به انسان می فهماند این بدن می پوسد و از بین می رود اما روح، ابدی است؛ ما یک ثابت داریم و یک ساکن، هیچ کس نمی پرسد این «دو» به اضافه «دو» که می شود «چهار»، چقدر عمر دارد! این مسائل تاریخ بردار نیست، انسان از چنین سنخی است، لذا این علم انسان شناسی که انسان را موجودی ابدی معرفی می کند، باید در دانشگاه ها تقویت شود تا دانشی داشته باشیم که با ابدیت ما هماهنگ و سازگار باشد.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی تصریح داشتند: معنای حقیقی اسلامی شدن دانشگاه ها این است که دانش، اسلامی شود و دانش وقتی اسلامی می شود که آغاز و انجام آن مشخص شود، حرف اول دانشگاه را باید دانش بزند، همان دانشی که ابتدا و انجام آن مشخص باشد و در این صورت است که دانشگاه به معنای حقیقی کلمه «اسلامی» خواهد شد.

در ابتدای این دیدار دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گزارشی از فعالیت های وزارت علوم در ارتقاء رتبه علمی کشور، گسترش مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و همچنین توسعه علوم انسانی اسلامی، خدمت معظم له ارائه نمود.