در سایر رسانه ها | بایگانی
به گزارش خبرگزاری شفقنا
حضرت آیت الله جوادی آملی: ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی فکر کنیم
شفقنا- حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: آنچه در مسئله توحید مشکل ماست یا قارونی فکر کردن است یا فرعونی فکر کردن، مشکل ما همین دو غُدّه است؛ یا ما هر کار خیری که انجام دادیم خودمان را می‌بینیم و آن مبدأ خلاّق و فیاض را نمی‌بینیم!
به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»
ای کاش جناب پاپ متوجه می شد که مهدی(عج) کیست/تفسیر و نهج البلاغه مهجور هستند
فرشتگان نه توان شاگردی بلاواسطه را دارند و نه حد وجودی را دارند که در حد علم، قدرت فراگیری داشته باشند
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا
آیت الله جوادی آملی: معرفت گوهر اصلی انسان است
آیت الله عبدالله جوادی آملی، گوهر اصلی انسان را معرفت برشمرد و گفت که برخی علوم میهمان انسان هستند که باید با صاحبخانه هماهنگ شود.
به گزارش ایرنا
دیدگاهمان را در معرفت به اهل بیت (ع) جهانی کنیم
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: نباید اهل بیت (ع) را در شیعه خلاصه کنیم بلکه باید آنها را برای همه انسان ها بخواهیم و دیدگاهمان را در معرفت نسبت به آنها جهانی کنیم.
به گزارش خبرگزاری شبستان
انتظار بدون مجاهده خیالی باطل است
خبرگزاری شبستان: آنکه به انتظاری تهی از رزم آوری و مجاهده، دل خوش می دارد و گمان می کند بی آمادگی برای جهاد و شهادت می توان منتظر موعود موجود بود، خیالی باطل دارد و کار انتظارش به سامان نخواهد رسید.
دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه
نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری در جامعه مدرن
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه، از نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری درجامعه مدرن می گوید و تاکید می کند جامعه با دینی که ناروا و نادرست تعریف و خوانش می شود و به ناروایی هم تحمیل می شود، در تعارض است.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)
«تحریر رسالةالولایه»؛ نگرشی محققانه در حوزه عرفان اسلامی
«تحریر رسالةالولایه» اثر آیت‌الله العظمی جوادی آملی که برگزیده سی‌وچهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی
به گزارش خبر گزاری شفقنا
عقلانیت و اعتدال عنصر گمشده جوامع اسلامی است
از ویژگی های خالص بندگان از نظر قرآن اعتدال است و اعتدال یعنی میانه روی و حد فاصل میان افراط و تفریط که از نظر قرآن این اعتدال در همه چیز مطلوب است اما جوامع اسلامی چقدر به این امر پایبند هستند؟
به گزارش خبر گزاری تسنیم
ارزش انسان‌ها به روح آنهاست و روح زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند
آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: از نگاه قرآن و اسلام بین زن و مرد تفاوتی نیست. ارزش انسان ها به روح آنهاست و روح زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند.
به گزارش خبر گزاری آنا
آیت الله جوادی آملی: اگر خروجی نجف گرفته شود تمام حوزه‌های جهان تشیع می‌خوابد
آیت الله جوادی آملی گفت: در دیدار با آقایان شورای عالی مدیریت طرح کردم که اگر الان خدایی نکرده خروجی نجف را از ما بگیرند تمام حوزه های علمیه سراسر جهان تشیع خروجی ندارند.
ـــ ـــ



تدوین حقوق بشر،محتاج به بررسی فلسفه حقوق آن است و در گروه تبیین جهان بینی و پیوند انسان با جهان ،زیرا تدوین حقوق بشر نیازمند منبعی مشترک است که انسان توان شناخت آن منبع مشترک را ندارد ونیز حق تعیین حقوق بشر فراتر از اندیشه و توانایی های انسان بوده و تنها از آن خداست. از جمله کتابهایی که به نقد مبانی حقوق بشر پرداخته کتاب (فلسفه حقوق بشر)تالیف آیه الله جوادی آملی است.

    تدوین حقوق بشر،محتاج به بررسی فلسفه حقوق آن است و در گروه تبیین جهان بینی و پیوند انسان با جهان ،زیرا تدوین حقوق بشر نیازمند منبعی مشترک است که انسان توان شناخت آن منبع مشترک را ندارد ونیز حق تعیین حقوق بشر فراتر از اندیشه و توانایی های انسان بوده و تنها از آن خداست.

    از جمله کتابهایی که به نقد مبانی حقوق بشر پرداخته کتاب (فلسفه حقوق بشر)تالیف آیه الله جوادی آملی است.

    فلسفه حقوق در واقع از پایه های اعتقادی حقوق بشر در اسلام، یعنی جهان بینی و انسان شناسی منابع حقوق بشر،یعنی انسان با ویژگی او که از مهمترین آنها برخورداری از فطرت الهی است و از مبانی حقوق بشر،یعنی حیات و آزادی و عدالت بحث می کند.

    راز اینکه مولف از فلسفه حقوق بشر سخن میگوید نه از خود حقوق بشر،آن است که حقوق بشر،مسبوق به فلسفه حقوق و فلسفه حقوق مبتنی بر باور به فطرت انسان است.این فطرت به روح مجرد او مربوط است و این روح مجرد اصلت انسان را تامین می کند.

    در این کتاب درباره پایه های اعتقادی و منابع و مبانی حقوق بشر در اسلام و نیز از اعلامیه حقوق بشر و کاستی های آن بحث و گفتگو شده است.

    9فصل کلی این اثر در بردارنده:

    1. حق و مسائل پیرامون آن
    2. حق تعیین حقوق بشر،تنها از آن خداست
    3. کلیاتی در باب منابع و مبانی حقوق بشر
    4. پایه های اعتقادی بحث حقوق بشر در اسلام
    5. منابع حقوق بشر در اسلام
    6. مبانی حقوق بشر در اسلام
    7. مطالعه تطبیقی حقوق بشر
    8. مزایای نظام حقوق بشر در اسلام
    9. نگاهی به اعلامیه جهانی حقوق بشر