دیگر اخبار | بایگانی
پاسخ آیت الله العظمی جوادی آملی به پروفسور پیرونه در خصوص «آموزه های پیامبر اسلام و صلح جهانی»
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: پروفسور پیرونه، اسلام شناس مشهور ایتالیایی با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
جدیدترین اثر آیت الله العظمی جوادی آملی؛
جلد دوم کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی؛ تحریر نهج البلاغه» به زیور طبع آراسته شد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلد دوم کتاب ارزشمند« سلونی قبل ان تفقدونی؛ تحریر نهج البلاغه» تالیف آیت الله العظمی جوادی آملی که دربردارنده شرح و تحریر خطبه های 16 تا 32 نهج البلاغه می باشد، در 582 صفحه به زیور طبع آراسته گردیده است.
پاسخ آیت الله العظمی جوادی آملی به پروفسور پیرونه در خصوص «آموزه های پیامبر اسلام و صلح جهانی»
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: پروفسور پیرونه، اسلام شناس مشهور ایتالیایی با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
همزمان با هفته پژوهش برگزار می گردد؛
رونمایی از کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی» تالیف آیت الله العظمی جوادی آملی
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با هفته پژوهش، مراسم رونمایی از کتاب گرانسنگ «سلونی قبل ان تفقدونی» تحریر نهج البلاغه؛ تالیف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می گردد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی بیان داشت:
رسالت های مهم تفسیر تسنیم: «حفظ و صیانت از وحی» و پاسداری از آن/ «احیاء عقل» بر اساس آیات قرآن/ مواجهه علمی با قرآن/ تبیین نسبت بین قرآن با عترت و روایات
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم حیانی، با حضور در نخستین همایش ملی «بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله العظمی جوادی آملی» که امروز 14 آذر ماه در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر...
دیدار اعضای هیئت تحریریه نشریه اخلاق وحیانی با آیت الله العظمی جوادی آملی
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلسه علمی اعضای هیئت تحریریه «نشریه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی» در محضر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع بررسی پرسش های مطرح شده حول محور مقاله «فلسفه اخلاق از دیدگاه استاد جوادی آملی» که در چهاردهمین شماره این نشریه،...
تازه های نشر؛
جلد 48 «تفسیر تسنیم» منتشر شد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء، جلد 48 تفسیر گرانسنگ تسنیم اثر مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت الله العظمی جوادی آملی، با همکاری پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین‌المللی نشر اسرا منتشر شد.
تازه های نشر؛
جلد 49 «تفسیر تسنیم» منتشر شد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء، جلد 49 تفسیر گرانسنگ تسنیم اثر مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت الله العظمی جوادی آملی، با همکاری پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین‌المللی نشر اسرا منتشر شد.
مجلدات 13 تا 16 تفسیر گرانسنگ تسنیم و کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات از مجموعه تالیفات آیت الله العظمی جوادی آملی به زبان عربی ترجمه شد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت مرکز بین المللی نشر اسراء مجلدات 13 تا 16 تفسیر گرانسنگ تسنیم و کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات از مجموعه تالیفات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به زبان عربی ترجمه و به زیور طبع آراسته شد.
طرح ملی «درجات» با محوریت آثار آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: طرح ملی «درجات» با محوریت آثار گرانسنگ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد.
ـــ ـــ

به گزارش خبر گزاری شفقنا


حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی به تبیین ویژگی ها و امتیازات مدرسه فکری آیت الله العظمی جوادی آملی پرداخت و بیان داشت: برای اسلام سه سطح در نظر گرفته می شود سطح عمومی، سطح خواص و سطح اخص؛ مانند اینکه روزه عوام را صوم خوردن و آشامیدن، صوم خواص را صوم نفس و صوم اخص را صوم عقل می دانند....

    شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه): حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی گفت: از منظر دین، علم اگر به ایمان و اعتقاد مبدل نشود و به عمل ننشیند جهل است ، بنابراین باید به دنبال علمی بود که این ویژگی ها را در خود داشته باشد و نتیجه آن پرورش یک انسان صالح باشد.

    حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضوی راد رئیس انستیتو اسلامی هامبورگ به همراه تعدادی از اعضای این انستیتو با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ضمن بازدید از بخش های مختلف بنیاد اسراء با  حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء دیدار و گفتگو کردند.

    حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی به تبیین ویژگی ها و امتیازات مدرسه فکری آیت الله العظمی جوادی آملی پرداخت و بیان داشت: برای اسلام سه سطح در نظر گرفته می شود سطح عمومی، سطح خواص و سطح اخص؛ مانند اینکه روزه عوام را صوم خوردن و آشامیدن، صوم خواص را صوم نفس و صوم اخص را صوم عقل می دانند.

    او ادامه داد: در مدرسه فکری آیت الله جوادی آملی به هر سه سطح از اسلام توجه می شود اما به جهت اینکه در مراکز دیگر سطح عمومی قابلیت پرداختن دارد، مدرسه آیت الله جوادی آملی بیشتر به جهت خاص و اخص دانش اسلامی توجه دارد.

    رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء اذعان داشت: یکی از جهاتی که در آن می توان به این سه سطح توجه کرد تبیین واژگان اسلامی است؛ واژه هایی مانند علم، عقل و کرامت که واژه های اصیل معرفت اسلامی هستند در این فضا ، معنای ویژه ای را در بر دارند.

    او در ادامه به موضوع علم از ساحت دین پرداخت و بیان داشت: علم به ظاهر معنای روشنی دارد و معنای آن یعنی کشف حقایق، این برای همه انسانها قابل فهم است اما حقیقت علم چیست و چگونه می توان آن را تحصیل کرد، نیاز به دقت و توجه دارد. علم در جهان غرب عمدتا بر اساس حس و تجربه حاصل می شود اما در مدرسه فکری آیت الله جوادی آملی این تعریف از علم یک تعریف نازل از علم است.

    جوادی آملی اظهار داشت: در تفکر مادی صرف فلسفه و دین را از چارچوب علم بیرون می دانند و این بزرگترین اجحاف به جامعه بشری است چرا که فلسفه و دین، علم را به بشر معرفی کرد؛ مبنای پیدایش علم ، گاهی حس و تجربی است مانند علوم تجربی و گاهی مبنای حصول علم، عقل ناب و محضی است که از شبهات و اشکالات منزه است که اصطلاحا از آن به عقل محض یاد می شود.

    او با اشاره به کلامی از حضرت امیر علیه السلام تاکید داشت: دین ضمن تایید شناخت حسی، آن را برای بشر کافی نمی داند؛ زیرا حقایقی در جهان وجود دارد که عقل و حس به آن راهی ندارد، حضرت امیر(ع) در این خصوص می فرماید آن که فقط دنیا و جهان محسوس را می بیند نابیناست در حقیقت نابینا آن کسی است که امور معقول و مشهود را مشاهده نکند.

    رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره بر توجه منظومه فکری آیت الله جوادی آملی بر امور معقول و مشهود خاطرنشان کرد: معرفتی که در مدرسه آیت الله جوادی آملی دنبال می شود شامل همه معلوماتی است که در جهان معقول و مشهود مطرح است.

    او ابراز داشت: برای نجات علم از تفکر محض مادی باید انقلابی صورت بگیرد که معقول و مشهود به سرزمین علم بازگردند و رهبری آن را به عهده بگیرند.

    جوادی آملی در پایان دیدگاه دین در خصوص علم را بیان داشت و گفت: از منظر دین، علم اگر به ایمان و اعتقاد مبدل نشود و به عمل ننشیند جهل است ، بنابراین باید به دنبال علمی بود که این ویژگی ها را در خود داشته باشد و نتیجه آن پرورش یک انسان صالح باشد.